2009. június 5., péntek

Esős napra: Palacsinta


Hozzávalók:
  • 6dl tej, 2 tojás, 30 dkg liszt, 2dl víz (ha szódavíz az még jobb), csipet só, cukor.
A tojásokat a sóval, a cukorral, a tej felével és a liszttel összekeverjük, majd hozzá adjuk a többi tejet is. Ezek után habverővel kidolgozzuk csomómentesre. A tészta állaga tejszínsűrűségű legyen. Ha a tésztát túl sűrűnek találnánk akkor kis tejet vagy vizet öntsünk hozzá. Ha hígnak érezzük akkor lehet a tésztába vagy egy tojást vagy kevés lisztet keverni még. Miután kikevertük a megfelelő állagúra hagyjuk pihenni egy órát.
A palacsinta sütés fortélyairól anyukám sokat mesélt, de én a hivatalos palacsinta sütővel ügyetlen vagyok (nem csoda, hisz nem azzal tanultam meg). Én a palacsintáimat Wokban készítem el, így megúszom a kéz megsütését, a letapadást és hasonlókat. Ez nem azt jelenti, hogy nem zsírozok(mint a normál palacsintasütőt) de a teflon réteg miatt kevesebb zsiradékot használok fel. Ezt a tésztát könnyen meg lehet fordítani a levegőbe is. Ügyeljünk rá, hogy a palacsinta rendesen átsüljön, mert félnyersen eléggé tészta íze van.
Sütés után bármilyen édes tölteléket kaphat, felcsavarva vagy hajtogatva, megcsorgatva vagy meghintve porcukorral. Ezt követően lehet is tálalni.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése